1. Ogólne zasady forum:1.1. Rejestracja na forum jest równoznaczna z akceptacją regulaminu. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z przestrzegania go, toteż każdy użytkownik powinien być z nim zaznajomiony.
1.2. Władzę na forum sprawuje administracja wraz z moderatorami, którzy pilnują porządku na forum. Należy pamiętać, że my też jesteśmy tylko ludźmi i zdarza się nam pomylić. Staramy się być bezstronni, obiektywni i pomagać Wam z całych naszych sił. W nagłówku umieściliśmy linki do profili osób, należących do zespołu koordynującego forum i w razie jakichkolwiek problemów czy niejasności, prosimy o wiadomość.
1.3. Wszelkie problemy na forum prosimy zgłaszać do administratorów lub moderatorów obecnych na forum. W przypadku braku któregokolwiek z nich aktualnie na forum, prosimy o zgłaszanie uwag w specjalnie stworzonym dziale lub w wiadomości prywatnej. Jeżeli moderator nie jest w stanie poradzić sobie z jakąś sprawą, prosimy poczekać na któregoś z administratorów. Administratorzy mogą zmienić decyzje moderatorów, decyzje administratorów są wiążące.
1.4. Wszelkie nietypowe sytuacje, które nie zostały uwzględnione w regulaminie, a godzące w jakiegokolwiek użytkownika, forum lub powodujące spory, będą rozpatrywane przez administrację indywidualnie.
1.5. Złamanie któregokolwiek punktu regulaminu, równoznaczne jest z przyznaniem użytkownikowi ostrzeżenia. Po zebraniu czterech ostrzeżeń użytkownik otrzymuje bana a jego postać zostanie przeniesiona do nieaktywnych. Ostrzeżenia są przyznawane na danego użytkownika, a nie na jego postać.
1.6. Nie piszemy postów jeden pod drugim (wyłączając tematy typu telefony, czy mieszkania). Używamy opcji edytuj, w przeciwnym razie użytkownikowi zostanie przyznane ostrzeżenie.
1.7. Przeklinanie na forum jest dozwolone w postach fabularnych oraz wpisach, w których wyrażacie swoje emocje, a nie obrażacie innych użytkowników. Obowiązują tu także zasady netykiety, dla ułatwienia reguły te opisano
TUTAJ.1.8. Na forum zabrania się reklamowania innych for w postach czy w chatboxie.
1.9. Na forum zabrania się kopiowania jakiejkolwiek grafiki na forum (włączając to wygląd forum, podpisy, avatary etc)
2. Postaci:2.1. Nazwa konta to fikcyjne imię i nazwisko naszej postaci. Konta o innych nickach zostaną usunięte po trzech dniach od ich założenia (w przypadku jeśli nie została dodana karta postaci lub nie pojawił się odpowiedni wpis w rezerwacjach).
2.2. Przy doborze wizerunku należy zachować cechy etniczne wynikające z pochodzenia postaci (np. Mulan, Tiana) jak i inne główne cechy charakterystyczne. W razie problemów ze znalezieniem odpowiedniego wizerunku należy skontaktować się z administracją. Zmiana wizerunku możliwa jest wyłącznie poprzez rozgrywkę fabularną (np. wypicie odpowiedniego eliksiru), należy jednak zachować logiczną spójność rozgrywanych wydarzeń – po zmianie wyglądu inni gracze jej nie rozpoznają (chyba, że zostali w rozgrywce poinformowani). W przypadku rozgrywki zwierzakiem lub postacią nieludzką (na przykład Smerf), w avatarze wrzucamy wygląd zwierzaka lub stworka, ale dokonujemy rezerwacji wyglądu i wpisujemy go w kartę postaci - wygląd ludzki używany jest, jeżeli ktoś postać w człowieka zmieni, albo trafi do świata, gdzie magii nie ma.
2.3. Dopuszczamy możliwość zmiany płci postaci, ale tylko w momencie, kiedy nie wpływa to na inne postaci z bajki (
np. w przypadku postaci kobiet, które posiadają dzieci - jak wyjaśnić ich ciążę, jeśli była mężczyzną?) oraz nie zmienia to drastycznie linii fabularnej.
2.4. Na forum nie ma możliwości tworzenia dwóch postaci o tym samym wyglądzie, wyjątkiem są oczywiście postacie bliźniaków.
2.5. Avatary umieszczane na forum muszą być rozmiarów 200x320px. Prosimy również o zachowanie umiaru w umieszczanych podpisach tak aby nie niszczyły one rozmiarów ani wyglądu forum. Jeżeli któryś z podpisów lub avatarów jest nieodpowiedni i narusza strukturę strony, administracja ma prawo go usunąć i poinformować o tym użytkownika.
2.6. Bez żadnych wymagań można posiadać cztery postacie, aczkolwiek wszystkie muszą pozostawać na równi aktywne. Dla graczy, którzy lubią naprawdę dużo pisać i chcą się bardziej udzielać, przewidziana jest możliwość większej ilości kont. Jeśli chcesz stworzyć piątą postać, każdy z twoich poprzednich bohaterów musi mieć napisane po 15 postów fabularnych. Każda następna postać (6 i kolejna) będzie mogła zostać stworzona, jeśli na poprzednich kontach jest odpowiednia ilość postów fabularnych (15) oraz administracja wyraziła na to zgodę. Nim jednak zdecydujesz się na posiadanie pięciu postaci - pamiętaj, że jeśli któraś z nich nie będzie w fabule przez dwa tygodnie, straci rangę. Rezerwacja na 5 lub kolejną postać dopuszczalna jest tylko i wyłącznie wtedy, jeśli na poprzednich kontach masz odpowiednią ilość postów (a w wypadku 6 lub kolejnej postaci - również zgodę administratora).
2.7. Nie można rozpocząć rozgrywki bez akceptacji karty postaci.
2.7a. Administracja zastrzega sobie, że karty będą sprawdzone w możliwie najszybszym czasie, ale nie później niż 48 godzin od podbicia tematu! To samo tyczy się nadania koloru i przyznania punktów magii. W razie braku tych rzeczy, należy niezwłocznie upomnieć się do kogoś z administracji.
2.8. Nie wolno swobodnie przemieszczać się pomiędzy krainami (subforami/kategoriami, tj. z kategorii "świat realny" nie możesz samowolnie przejść do "krain bajkowych"), potrzebny jest do tego któryś z przedmiotów, mający moc przenoszenia między lokacjami (chyba, że wymaga tego rozgrywka typu event!)
2.9 Nie możesz ingerować w historię ich postaci bez konsultacji tego z nimi. Jeśli jesteś pierwszą osobą, która tworzy postać z danej bajki (dotyczy to nie tylko spisu zajętych postaci, ale także rezerwacji!), masz prawo zmienić historię - w tym przypadku inni gracze, którzy stworzą postać po Tobie, muszą się dopasować do opisanej w Twojej Karcie Postaci historii.
2.10 Za grę na forum gracz zdobywa tzw. punkty magii. Domyślnie nowa postać otrzymuje na starcie punkty magii, a następnie dostaje je za pisanie postów w lokacjach fabularnych i za udział w misjach.
3. Rozgrywka:3.1. Na forum można toczyć wiele rozgrywek na raz, jednak należy pamiętać o zachowaniu chronologii w swoich działaniach. Konieczne jest również stosowanie się do wytycznych, które opisane są w każdym rozdziale.
3.2. W wątku lub poście gdzie znajdują się treści erotyczne, lub sceny brutalne, należy na początku napisać oznaczenie +18. Jeżeli w takowych postach występuje słownictwo wyjątkowo dosadne, wówczas ze względu na młodszych użytkowników prosimy o schowanie treści w kodzie spoilera.
3.3. Stosujemy się do wprowadzanych przez Mistrza Gry sytuacji oraz ustalonej fabuły. Na forum obowiązują rozdziały- warunkują one sytuację w rozgrywce na dany okres czasu. Stosowanie się do okoliczności opisanych w rozdziałach jest obowiązkowe. Rozdział nie może minąć, nim dowolne postacie nie wykonają misji.
3.3a Czas na ustosunkowanie się do posta MG wynosi 48 godzin. Po tym czasie MG ma prawo dodać kolejnego posta z pominięciem tej osoby, która nie zdążyła dodać swojego posta z odniesieniem się do czynów zawartych przez MG.
3.4. Po dziesięciu dniach od napisania ostatniego posta wątek się przedawnia, tym samym miejsce w którym znajdują się postacie przestaje być przez nie zajęte i kolejna osoba może napisać, że ich tam nie ma.
3.5. Jeśli użytkownik nie zgłosił w odpowiednim temacie nieobecności, bądź nie określił daty powrotu, a od 10 dni nie napisał ani jednego posta fabularnego, jego konto zostanie przeniesione do nieaktywnych. Postać tą, wprowadzając modyfikacje, będzie mógł przejąć inny gracz. Nieobecność może być ustalona na łączny maksymalny okres dwóch tygodni (tj. można wziąć nieobecność na tydzień, jednak, żeby wziąć kolejną musi napisać min. 5 postów fabularnych na każdej swojej postaci) – po wygaśnięciu nieobecności postać ma jeden tydzień na rozpoczęcie rozgrywki fabularnej, w przeciwnym wypadku zostaje przeniesiona do nieaktywnych. Postać tę będzie mógł przejąć inny gracz (wprowadzając odpowiednie modyfikacje). Przypadki szczególne (takie jak długie choroby, celowe blokowanie postaci, oraz inne, których tutaj nie opisano) będą rozpatrywane indywidualnie przez administrację – należy to jedynie zgłosić.
3.6 Rejestrując się na forum automatycznie wyrażasz zgodę na większe jak i mniejsze uszkodzenia twojej postaci, mistrz gry posiada także prawo do zabicia bohatera, oczywiście jedynie w przypadku, gdy gracz w postach nie unika ewentualnego ataku, oraz nie stosuje żadnych form obrony.
3.7 Rozgrywkę na forum determinuje system kostek; większość lokacji czy zabaw, w których gracz może otrzymać punkty magii lub magiczne przedmioty, została opisana tak, aby każdy gracz musiał wylosować kostkę, która opisze skutek jego działań i ewentualną wygraną. Użytkownik, który bierze udział w zabawie, rzuca kostkami w odpowiednim dziale, ale do każdego rzutu musi obowiązkowo napisać do której postaci odnosi się losowanie, jak również napisać to, do którego tematu i zabawy odnosi się rzut. Dla większej ilości rzutów (na raz) każdy z nich musi być opisany, tj. dla jakiej zabawy i postaci odnosi się pierwszy, drugi, etc.
3.8 Na forum stworzono główne konta Mistrzów Gry (Magiczny Pył, Uniwersalny Gracz/Postać) oraz kilka postaci NPC, które pilnują rozgrywki i pomagają bohaterom w fabule. Do każdej rozgrywki fabularnej ma prawo wkroczyć któryś z MG - w rozgrywkach indywidualnych Mistrz Gry może wkroczyć tylko i wyłącznie wtedy, kiedy wyraziliście na to zgodę w swoim profilu.
3.9 Postaci, które w bajkach były bóstwami, tracą swój boski status. Możliwe jest ich tworzenie, ale z góry przyjmujemy, że są po prostu czarownicami lub czarodziejami, którzy zdominowali daną krainę.
3.10 Moc przedmiotów bajkowych, które miały niezwykłą siłę (np. Excalibur), została wyważona przy tworzeniu forum. Dopuszczalne jest używanie przedmiotów w zakresie, w którym opisano je w odpowiednim spisie.